Mobilpriser til utlandet

Mobilpriser når du ringer eller sender SMS / MMS til utlandet

Skal du reise med båt eller fly?

De ulike fly og fergeselskapene har egne satellittnett, som du bruker om bord. Disse nettene har helt egne priser og kan fort koste deg dyrt.

Andre priser

Ringe til Norge

Start avgift

Ringe lokalt

Ringe EU/EØS

Ringe Europa

Ringe verden

Motta samtaler

Sende SMS

Data per MB

Sende MMS

Offshore-MCP

0,99

0,99

0,99

0,99

5,00

19,00

0,99

0,99

1,99

0,99

Sea-MCP

12,50

0,99

12,50

20,00

20,00

30,00

10,00

3,99

10,00

6,25

Sea-WMS

40,00

0,99

40,00

40,00

40,00

40,00

40,00

3,99

149,00

6,25

Sea-Telecom Italia

40,00

0,99

40,00

40,00

40,00

40,00

40,00

3,99

149,00

6,25

Sea Vodaphone Malta

40,00

0,99

40,00

40,00

40,00

40,00

40,00

3,99

149,00

6,25

Sat-Thuraya

40,00

0,99

40,00

40,00

40,00

40,00

40,00

3,99

149,00

6,25

Air-Onair

50,00

0,99

50,00

50,00

50,00

50,00

50,00

3,99

149,00

6,25

Air-AeroMobile

50,00

0,99

50,00

50,00

50,00

50,00

50,00

3,00

149,00

6,25

Offshore - Tampnet

0,99

0,99

0,99

0,99

5,00

19,00

0,99

0,99

1,99

0,99

SMS til spesialnummer i Norge

Pris per SMS

Kontantkort

0,59

Alle Abonnement

0,59

Ringe spesialnumre fra utlandet

Per 01.09.2019 er det skjedd prisreduksjoner for en rekke spesialnumre. I tillegg er spesialnumre som starter på 800 xx xxx nå helt gratis å benytte seg av. Se prisreduksjonene i tabellen under.

(Eksempel: Pris per minutt = 29,00 + minuttpris til spesialnummer i Norge)

SMS til spesialnummer fra Norge

I Norge og EU/EØS

Sone A

Sone B

Sone C

Sone D

Sone E

Sone F

SMS til 06160

0

0

0

0

0

0

0

SMS til alle andre spesialnumre

0,59

1,06

2,50

2,50

3,99

3,99

3,99

Ringe spesialnummer fra Norge

3-sifrede nummer:

Oppstartsavgift

Pris pr. minutt

3-sifrede nødnummer

0

0

110, 112, 113

0

0

Andre 3-sifrede nummer

0,99*

0,59*

4-sifrede nummer:

Oppstartsavgift

Pris pr. minutt

1880

8,90

19,90

1881/1882

22,00

28,00

1888

26,00

6,00

1412 (Nødnummer for hørselshemmede)

0

0

Sett over - 1881

6,05

6,44

Sett over - 1880

6,05

4,34

Sett over - 1882

6,05

6,44

Sett over - 1888

6,05

4,34

Sett over - 1899

6,05

4,34

Sett over - 1890

6,05

4,34

Andre 4-sifrede nummer

6,99

19,99

5-sifrede nummer:

Oppstartsavgift

Pris pr. minutt

Andre 5-sifrede nummer

0,99*

0,59*

* Med Mycall Global / Mycall EU+ er samtaler til 06160 inkludert i norgesminuttene.

Nummer som starter på 116:

Oppstartsavgift

Pris pr. minutt

116xxx

0

0

8xx-nummer:

Oppstartsavgift

Pris pr. minutt

800 xx xxx

0

0

810 68 666 (påfyll nummer)

0

0

810 xx xxx (For abonnenter med gratis ringeminutter. Ikke inkludert for kontaktkort)

0,99

0,59*

811 xx xxx

0,99

2,49

812 xx xxx

0,99

2,49

813 xx xxx

0,99

2,49

814 xx xxx

0,99

2,49

815 xx xxx (For abonnenter med gratis ringeminutter. Ikke inkludert for kontaktkort).

0,99

0,59*

815 02 800 (nasjonalt pårørendenummer)

0

0

819 xx xxx

0,99

2,49

850 xx xxx

0,99

0,59*

880 xx xxx

0,99

2,49

999 xx xxx

0,99

2,49 

Teletorg faktureres via Strex fra 1. november 2021

1. november legges alle Teletorg-tjenester (820/822/829-nummer) over fra mobiloperatørene til Strex. Dette skjer på grunn av et EU-krav, som også begrenser hvor mye du kan bruke via Strex.

Grenser for bruk av Strex

Tabellen under viser grensene for betaling med Strex. Grensene er avhengig av om bruker er registrert hos Strex samt brukers alder, og om man har lagt inn betalingskort hos Strex. Registrer deg hos Strex, så får du høyere grense.

Spørsmål og svar  om Strex-endringen 1. november

  1. Hva skjer hvis jeg når beløpsgrensen? Brytes samtalen?
    Dette varierer avhengig av om det er enkeltbeløp eller månedsbeløp-grensen som nås. 
    Enkeltbeløp: Du vil motta en talemelding som sier: «Du har nådd en grense for engangskjøp på 500,- kroner. Ved å fortsette samtalen starter du et nytt engangskjøp. Du blir kun belastet for faktisk samtaletid.»
    Månedsbeløp: Du får beskjed om at grensen er nådd. Samtalen vil da brytes. Noen av tilbyderne kan da for eksempel sende ut en melding om registrering for å øke grensene, slik at du kan ringe tilbake. Dette er opp til hver enkelt tilbyder.
  2. Gjelder grensen for bruk kun Teletorg, eller også SMS-tjenester?
    Det vil ikke være noen skille mellom bruken på Strex-betalinger, så grensene gjelder totalbruk for betalinger gjort via Strex; innholdstjenester/SMS-tjenester/varer og tjenester/teletorg
  3. Hvordan ser det ut på faktura hvis jeg betaler tjenesten med betalingskortet som er registrert hos Strex?
    Det vil ikke være noe på faktura fra oss, fordi vi ikke er involvert i transaksjonen. Vi vil nulltaksere samtalen, og det vil være en transaksjon mellom innholdsleverandør, Strex og deg som kunde.
  4. Hva skjer om jeg ringer Teletorg fra kontantkort?
    Ikke alle innholdsleverandører aksepterer samtaler fra kontantkort. Det er opp til de forskjellige innholdsleverandørene hvordan de eventuelt varsler om dette, og om de varsler at man kan bruke tjenesten ved å registrere betalingskort på strex.no.
  5. Endres prisene når Strex overtar Teletorg?
    Nei, denne endringen vil ikke ha innvirkning på prisene. Prisene settes av hver enkelt tilbyder.

Betal varer og tjenester med Strex

Strex betaling gjelder innholdstjenester eller varer som du bestiller via SMS, samt samtaler til Teletorg (820-829 xx xxx). Det kan være nummersøk, stemmeavgivning via mobil, TV-aksjonen og andre donasjoner, parkering, handel av brus/snop i automater, billettkjøp, kjøp i Google Play, er eksempler på innholdstjenester.

Noen bestillinger gjør at du får abonnement på en tjeneste, hvor du mottar meldinger som du belastes for. I så fall skal du alltid få informasjon i hver melding du mottar, om hvordan du kan stoppe tjenesten.

Hva er det jeg betaler for?

Hvis du har blitt fakturert for varer og tjenester (Strex betaling), og lurer på hva det gjelder, så kan du logge deg inn på Strex.no og sjekke alle dine transaksjoner.

Betal varer og tjenester med Strex

Strex betaling gjelder innholdstjenester eller varer som du bestiller via SMS, samt samtaler til Teletorg (820-829 xx xxx). Det kan være nummersøk, stemmeavgivning via mobil, TV-aksjonen og andre donasjoner, parkering, handel av brus/snop i automater, billettkjøp, kjøp i Google Play, er eksempler på innholdstjenester.

Noen bestillinger gjør at du får abonnement på en tjeneste, hvor du mottar meldinger som du belastes for. I så fall skal du alltid få informasjon i hver melding du mottar, om hvordan du kan stoppe tjenesten.

Hva er det jeg betaler for?

Hvis du har blitt fakturert for varer og tjenester (Strex betaling), og lurer på hva det gjelder, så kan du logge deg inn på Strex.no og sjekke alle dine transaksjoner.

  • Du kan også ta kontakt med oss hvis du ønsker hjelp til å kontakte en leverandør av innholdstjenester, eller hvis du ønsker å klage på en tjeneste.
  • Registrer deg hos Strex
  • Mobilbetaling med Strex lar deg betale uten kredittkort, bankkonto eller betalingsapp – det eneste du trenger er mobilnummeret. Kjøp belastes automatisk mobilregningen din.  
  • Registrer deg på Strex.no, så er du klar til å bruke Strex neste gang du skal betale for en vare eller tjeneste.
  • Registrer Strex-bruker
  • Stoppe eller sperre Strex betaling / innholdstjenester
  • Stopp – noen innholdstjenester fungerer som abonnement. Dersom du har en slik løpende tjeneste, og vil stoppe den, send kodeord STOPP til kortnummeret for tjenesten det gjelder.
  • Sperre for Strex betaling (innholdstjenester): Du kan sperre innholdstjenester helt, eller sette en beløpsgrense per måned om du vil. Dette gjør du på Min Side (se "Sperrer for "Strex betaling", eller ved å kontakte kundeservice.
  • Tips for barn og ungdom: For å sikre at barn og unge ikke kan få tilgang til tjenester som har aldersgrense, anbefaler vi at du alltid sørger for at abonnement som brukes av barn, blir registrert med barnets navn og fødseldato.

Teletorg faktureres via Strex fra 1. november 2021

1. november legges alle Teletorg-tjenester (820/822/829-nummer) over fra mobiloperatørene til Strex. Dette skjer på grunn av et EU-krav, som også begrenser hvor mye du kan bruke via Strex. Du vil få opplest minuttpris når du ringer til de individuelle teletorg-numrene, og du vil kunne se belastningen på din mobilfaktura.

Grenser for bruk av Strex

Tabellen under viser grensene for betaling med Strex. Grensene er avhengig av om bruker er registrert hos Strex samt brukers alder, og om man har lagt inn betalingskort hos Strex. Registrer deg hos Strex, så får du høyere grense.

Spørsmål og svar  om Strex-endringen 1. november

  1. Hva skjer hvis jeg når beløpsgrensen? Brytes samtalen?
    Dette varierer avhengig av om det er enkeltbeløp eller månedsbeløp-grensen som nås. 
    Enkeltbeløp: Du vil motta en talemelding som sier: «Du har nådd en grense for engangskjøp på 500,- kroner. Ved å fortsette samtalen starter du et nytt engangskjøp. Du blir kun belastet for faktisk samtaletid.»
    Månedsbeløp: Du får beskjed om at grensen er nådd. Samtalen vil da brytes. Noen av tilbyderne kan da for eksempel sende ut en melding om registrering for å øke grensene, slik at du kan ringe tilbake. Dette er opp til hver enkelt tilbyder.
  2. Gjelder grensen for bruk kun Teletorg, eller også SMS-tjenester?
    Det vil ikke være noen skille mellom bruken på Strex-betalinger, så grensene gjelder totalbruk for betalinger gjort via Strex; innholdstjenester/SMS-tjenester/varer og tjenester/teletorg
  3. Hvordan ser det ut på faktura hvis jeg betaler tjenesten med betalingskortet som er registrert hos Strex?
    Det vil ikke være noe på faktura fra oss, fordi vi ikke er involvert i transaksjonen. Vi vil nulltaksere samtalen, og det vil være en transaksjon mellom innholdsleverandør, Strex og deg som kunde.
  4. Hva skjer om jeg ringer Teletorg fra kontantkort?
    Ikke alle innholdsleverandører aksepterer samtaler fra kontantkort. Det er opp til de forskjellige innholdsleverandørene hvordan de eventuelt varsler om dette, og om de varsler at man kan bruke tjenesten ved å registrere betalingskort på strex.no.
  5. Endres prisene når Strex overtar Teletorg?
    Nei, denne endringen vil ikke ha innvirkning på prisene. Prisene settes av hver enkelt tilbyder.

Betal varer og tjenester med Strex

Strex betaling gjelder innholdstjenester eller varer som du bestiller via SMS, samt samtaler til Teletorg (820-829 xx xxx). Det kan være nummersøk, stemmeavgivning via mobil, TV-aksjonen og andre donasjoner, parkering, handel av brus/snop i automater, billettkjøp, kjøp i Google Play, er eksempler på innholdstjenester.

Noen bestillinger gjør at du får abonnement på en tjeneste, hvor du mottar meldinger som du belastes for. I så fall skal du alltid få informasjon i hver melding du mottar, om hvordan du kan stoppe tjenesten.

Hva er det jeg betaler for?

Hvis du har blitt fakturert for varer og tjenester (Strex betaling), og lurer på hva det gjelder, så kan du logge deg inn på Strex.no og sjekke alle dine transaksjoner.

Betal varer og tjenester med Strex

Strex betaling gjelder innholdstjenester eller varer som du bestiller via SMS, samt samtaler til Teletorg (820-829 xx xxx). Det kan være nummersøk, stemmeavgivning via mobil, TV-aksjonen og andre donasjoner, parkering, handel av brus/snop i automater, billettkjøp, kjøp i Google Play, er eksempler på innholdstjenester.

Noen bestillinger gjør at du får abonnement på en tjeneste, hvor du mottar meldinger som du belastes for. I så fall skal du alltid få informasjon i hver melding du mottar, om hvordan du kan stoppe tjenesten.

Hva er det jeg betaler for?

Hvis du har blitt fakturert for varer og tjenester (Strex betaling), og lurer på hva det gjelder, så kan du logge deg inn på Strex.no og sjekke alle dine transaksjoner.

Du kan også ta kontakt med oss hvis du ønsker hjelp til å kontakte en leverandør av innholdstjenester, eller hvis du ønsker å klage på en tjeneste.

Registrer deg hos Strex

  • Mobilbetaling med Strex lar deg betale uten kredittkort, bankkonto eller betalingsapp – det eneste du trenger er mobilnummeret. Kjøp belastes automatisk mobilregningen din.  
  • Registrer deg på Strex.no, så er du klar til å bruke Strex neste gang du skal betale for en vare eller tjeneste.
  • Registrer Strex-bruker
  • Stoppe eller sperre Strex betaling / innholdstjenester
  • Stopp – noen innholdstjenester fungerer som abonnement. Dersom du har en slik løpende tjeneste, og vil stoppe den, send kodeord STOPP til kortnummeret for tjenesten det gjelder.
  • Tips for barn og ungdom: For å sikre at barn og unge ikke kan få tilgang til tjenester som har aldersgrense, anbefaler vi at du alltid sørger for at abonnement som brukes av barn, blir registrert med barnets navn og fødseldato.

Til ↓ / Fra→

EU/EØS

Sone A

Sone B

Sone C

Sone D

Sone E

Sone F

Ring til Norge

0,59*

3,39

5,00

10,00

12,50

19,00

35,00

Startavgift

0,99*

0,99

0,99

0,99

0,99

0,99

0,99

Ringe lokalt

0,59*

3,39

5,00

10,00

12,50

19,00

25,00

Ringe EU/EØS

0,59*

3,39

5,00

10,00

19,00

29,00

35,00

Ringe Europa

5,00

5,00

5,00

10,00

19,00

29,00

35,00

Ringe verden

19,00

19,00

19,00

19,00

29,00

35,00

39,00

Motta samtaler

0

1,06

2,50

5,00

10,00

12,50

15,00

Sende SMS

0,59*

1,06

2,50

2,50

3,99

3,99

3,99

Motta SMS

0

0

0

0

0

0

0

Sende MMS

0,99*

2,99

2,99

2,99

6,25

6,25

6,25

Data per MB

2,49**

5,00

10,00

10,00

10,00

99,00

125,00

* Denne prisen gjelder for overforbruk utover inkludert innhold i din Mycall EU+ / Mycall Global pakke. Egne priser gjelder ombord på fartøy med satellitt (f.eks. ferje, båt, fly).

** 2,49 kroner gjelder for kontantkortkunder som bruker av sin saldo (Husk at datapakker har Roam like Home). 0,99 kroner gjelder for pakkeprodukt/abonnementskunder ved overforbruk utover pakkens innhold. Egne priser gjelder ombord på fartøy med satellitt (f.eks. ferje, båt, fly). Egne priser gjelder ombord på fartøy med satellitt (f.eks. ferje, båt, fly).

Soner

EU/EØS-sone

Belgia, Bulgaria, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Fransk Guyana, Gibraltar, Guadeloupe, Hellas, Irland, Island, Italia, Kroatia, Kypros, Latvia, Liechtenstein, Litauen, Luxembourg, Malta, Martinique, Nederland, Polen, Portugal, Reunion, Romania, Slovakia, Slovenia, Spania, St Barthelemy, St Martin, Storbritannia, Sverige, Tsjekkia, Tyskland, Ungarn, Østerrike

Sone A

Canada, Thailand, Tyrkia, USA, Sveits

Sone B

De forente arabiske emirater, Færøyene, Guernsey, Isle of Man, Japan, Jersey, Puerto Rico, Russland

Sone C

Australia, Brasil, Egypt, Filippinene, Hong Kong, Hviterussland, Israel, Kina, Sri Lanka, Sør Korea, Ukraina

Sone D

Albania, Andorra, Aruba, Aserbajdsjan, Bahrain, Bosnia og Herzegovina, Chile, Costa Rica, Colombia, El Salvador, Georgia, Grønland, Guatemala, Guinea, Guinea-Bissau, Haiti, Honduras, India, Indonesia, Jamaica, Jordan, Kasakhstan, Kuwait, Makedonia, Malaysia, Marokko, Mexico, Moldova, Monaco, Montenegro, Nepal, New Zealand, Nicaragua, Oman, Palestina, Panama, Peru, Qatar, Saudi-Arabia, Serbia, Singapore, Sør-Afrika, Tadsjikistan, Taiwan, Trinidad og Tobago, Tunisia, Vietnam

Sone E

Afghanistan, Algerie, Angola, Anguilla, Antigua og Barbuda, Argentina, Armenia, Bangladesh, Barbados, Benin, Bermuda, Bolivia, Botswana, Cayman øyene, Cuba, Den dominikanske republikk, Den sentralafrikanske republikk, Dominica, Ecuador, Elfenbenskysten, Etiopia, Fiji, Gambia, Ghana, Grenada, Irak, Iran, Jemen, Jomfruøyene, Kambodsja, Kapp Verde, Kenya, Kirgisistan, Kosovo, Laos, Lesotho, Libanon, Libya, Macau, Madagaskar, Mali, Mauritius, Montserrat, Mosambik, Namibia, Nauru, Nederlandske antiller, Nigeria, Pakistan, Papua Ny-Guinea, Paraguay, Rwanda, Samoa, San Marino, Senegal, Sierra Leone, St. Kitts og Nevis, St. Lucia, St. Vincent, Sudan, Surinam, Syria, Tanzania, Togo, Tonga, Turks og Caicos, Uganda, Uruguay, Usbekistan, Venezuela

Sone F

Bahamas, Bhutan, Brunei Darussalam, Burkina Faso, Burundi, Djibouti, Ekvatorial-Guinea, Fransk Polynesia, Gabon, Guam, Guyana, Kamerun, Kongo, Kongo Dem rep, Liberia, Malawi, Maldivene, Mongolia, Myanmar, Niger, Seychellene, Tsjad, Turkmenistan, Vanuatu, Zambia, Zimbabwe

1. juni 2017 justerte vi enkelte av våre priser i henhold til EU-direktivet. Prisene gjelder ved bruk av kontantkort i EU/EØS/UK og ved bruk utover det som er inkludert i mobilabonnementet ditt. Se tabell for endringer.

Har du Mycall EU+ eller Mycall Global er Roam like Home inkludert i abonnementet ditt og du kan bruke innholdet i pakken din i EU/EØS/UK, som du gjør i Norge (bortsett fra minutter til utlandet utenfor EU). 

Priser i EU/EØS/UK med kontantkort/overforbruk

Startpris

0,99

SMS

0,59

MMS

0,99

MB data

2,49 (0,99 for pakkeprodukt)

Innkommende samtaler

0,-

Roam like Home gjelder ikke i eller til land utenfor EU/EØS/UK eller ombord på fartøy med satellitt (f.eks. ferje, båt, fly).

Gladnyhet: alle våre datapakker kan brukes i EU/EØS/UK! Surf billig når du er på ferie.

For alle abonnement

Etablering

0,-

Portering

0,-

Nytt nummer

49,-

Mobilsvar

0,59,- pr. minutt

Viderekobling, oppstart

0,99,-

Viderekobling pr. minutt

0,59,- pr. minutt

SMS meldingkvittering (valgfri)

0,49,-

Erstatnings-SIM-kort

49,-

Hemmelig nummer

100,-

Spesialnummer

Se egen prisliste

Kundeservice 06160

0,-

Kundeservice +47 967 06 160 - fra utlandet (alle soner)

samme som en samtale til Norge (se egen prisliste)

Gjelder kun faktura-abonnement

Kopi av faktura

50,-

Papirfaktura

59,-*

Faktura på e-post

0,-

Bytte av nummer

199,-

Ekstra-SIM etableringspris

0,-

Ekstra-SIM månedspris

0,-

Konferansesamtale

0,-**

* Du kan endre til e-postfaktura (0,-) på Min Side.

** Oppstartspris for alle inviterte samtaler kommer i tillegg etter inkluderte nasjonale minutter.