Kundeservice

Hva leter du etter?

/kundeservice/forklaring-faktura /my-pages/sim /kundeservice/pin-puk-kode /kundeservice/bytte-mobilabonnement /kundeservice/saldo-forbruk /kundeservice/endre-adresse-personalia /kundeservice/mobildekning-dekningskart /kundeservice/mistet-simkort /kundeservice/far-ikke-sendt-eller-mottatt-SMS Søk etter emne...

Ingen treff på Søk på nytt

Mobil og dekning

Får ikke sendt eller mottatt SMS

Internett og MMS-innstillinger

Dekning og dekningskart

SIM, PIN & PUK

Standard, micro og nano-SIM

Bestille erstatnings-SIM

PIN og PUK

Mistet SIM-kort eller frastjålet telefon

Ekstra-SIM

Registrere startpakke

Aktivere erstatnings-SIM

Mobildata

4G på mobilen

Mobilbruk i utlandet

Varsling av databruk

Hastighet for mobildata

Kundeforhold

Tidligere abonnement

Bytte abonnement

Endre adresse og personalia

Saldo og forbruk

Oppsigelse

Overføre nummer til Mycall

Bytte eier av mobilnummer

Skjemaer

Angrerett og reklamasjon

Reservasjon mot nummeropplysning

Ekstratjenester

MyFlash

MyTransfer

BankID på mobil

Hemmelig nummer

Samtale venter

Mobilsvar

Faktura

Fakturagebyr

Faktura

Fakturagebyr

Dersom du får faktura på papir i posten, får du et fakturagebyr på 5 kr per faktura. For å slippe fakturagebyr kan du velge å få faktura på e-post (dette gjør du på Min Side) eller motta fakturaene som eFaktura i nettbanken din. Du velger eFaktura i nettbanken etter at du har betalt din første faktura.

Innholdstjenester

Faktura

Innholdstjenester

Innholdstjenester er tjenester som bestilles og leveres via SMS, MMS eller internett.

Prisen på tjenesten bestemmes av innholdsleverandøren. Eksempler på innholdstjenester kan være:

  • Opplysningstjenester som 1880 og 1881
  • Varekjøp hvor du bruker din mobiltelefon som betalingsmiddel (for eksempel parkeringsautomater)
  • Avstemninger (for eksempel Norske Talenter eller Melodi Grand Prix)
  • Ringetoner, spill og bakgrunnsbilder
  • Tjenester fra telefonbank

SPERRE INNHOLDSTJENESTER

Mange innholdstjenester er abonnementsbasert. Dette betyr at leverandøren belaster deg jevnlig per uke eller per måned for at du fortsatt skal få brukt tjenesten. Dersom dette er tilfelle kan du avbestille tjenesten ved å sende kodeord STOPP, STOP eller STANS til det nummeret du mottar tjenesten fra.

Du kan kontakte kundeservice for å få sperret for alle slike tjenester.

  • Vi tilbyr følgende sperrer for innholdstjenester:
  • Sperre for mottak av innholdstjenester
  • Sperre av samtaler til teletorg

Beløpsgrense på innholdstjenester: du kan sette en passende beløpsgrense (for eksempel, 100 kroner) per måned. Abonnementet/kontantkortet kan kun belastes med innholdstjenester for valgt verdi per kalendermåned

PRISVARSEL I UTLANDET

Når telefonen din kobler seg til et utenlandsk nett, sender vi deg en SMS med priser for det aktuelle landet. Det koster ingenting å motta denne.

  • For å stoppe prisvarsel utland på SMS: Send SMS STOP til 75025
  • For å starte tjenesten igjen: send SMS START til 75025

KLAGE PÅ INNHOLDSTJENESTER

Klager og henvendelser om innholdstjenester rettes til Mycall, som tar saken videre med innholdsleverandøren. Dersom du selv ønsker å ta direkte kontakt med innholdsleverandøren kan du gjøre det. Enkelte innholdsleverandører har flere kortnumre og kan derfor vises på listen flere ganger.

1. november legges alle Teletorg-tjenester (820/822/829-nummer) over fra mobiloperatørene til Strex. Dette skjer på grunn av et EU-krav, som også begrenser hvor mye du kan bruke via Strex.
Grenser for bruk av Strex
Tabellen under viser grensene for betaling med Strex. Grensene er avhengig av om bruker er registrert hos Strex samt brukers alder, og om man har lagt inn betalingskort hos Strex. Registrer deg hos Strex, så får du høyere grense. Les mer

Forklaring til faktura

Faktura

Forklaring til faktura

TO MÅNEDSAVGIFTER

Som ny kunde betaler du både for måneden du ble kunde, og for kommende måned. Dette betyr at hvis du for eksempel bestiller abonnement den 15. i måneden, så betaler du bare halvparten av månedsavgiften. Du får også kun halvparten av de inkluderte ringeminuttene, SMS/MMS og data.

Etter denne første måneden får du kun en månedsavgift per faktura.

FAKTURABELØPET ER HØYERE ENN MÅNEDSAVGIFT

Grunnen til dette er vanligvis bruk av tjenester som ikke inngår i månedsavgiften:

  • Samtaler til spesialnumre (f.eks. 5-sifrede nummer)
  • Innholdstjenester (for eksempel parkering eller SMS-avstemninger)
  • Brukt mer enn det som er inkludert i ditt mobilabonnement

Bruk i utlandet

Se side to på faktura for full oversikt over mobilbruken. Du kan også se samtalespesifikasjon på Min side.

Hva skjer hvis jeg glemmer å betale en faktura?

Glemmer du å betale fakturaen får du en påminnelse fra oss på SMS, men har vi ikke mottatt betalingen innen 2 uker fra forfallsdato vil det tilkomme et purregebyr på 35,-. Dette beløpet legges til på neste faktura. Betales ikke fakturaen før purringens forfall vil det tilkomme et ytterligere gebyr på 35,- som legges til på neste faktura.

Har du ikke betalt hverken faktura eller purring til forfallsdato, sperres ditt abonnement med et stengegebyr på 249,- som legges til på neste faktura. 

Inkasso

Fakturaer som ikke betales til forfallsdato og gjentatte purringer, overføres til inkasso. For raskest mulig gjenåpning må inkassosaken betales via vår fakturapartner, Kredinor. På deres side kan du logge inn med bankID for å finne betalingsinformasjonen du trenger.


Betal fakturaen med Vipps!

Betal fakturaen med Vipps!



Vipps og eFaktura har gått sammen for å levere eFaktura i vipps-app, nettbank og mobilbank.

For deg som kunde innebærer dette at du må aktivere mottak av eFaktura i din nettbank og i vipps-app hvis du ønsker å kunne motta den der.

Alle bedrifter som tilbyr eFaktura vil automatisk kunne sende deg regninger  i Vipps og i nettbanken. Du kan reservere deg mot enkeltbedrifter i nettbanken din.

Dersom du ikke ønsker faktura i Vipps kan du skru av dette i appen under «betalingsvalg».

For mer informasjon om tjenesten se https://www.nets.eu/no-nb/losninger/efaktura/vipps-efaktura/Pages/default.aspx


Dersom du er kunde av Mycall, men ikke har abonnement med faktura kan du bytte på Min Side. Du kan få alle våre abonnementer med faktura.

Purring og inkasso

Faktura

Purring og inkasso

Dersom vi ikke mottar innbetaling innen forfall vil det bli sendt en purring med purregebyr. Ved ytterligere forsinkelse risikerer du at fakturaen blir sendt til inkasso. Dette vil medføre ekstra kostnader for deg.

Dersom du har mottatt purring eller inkassovarsel på noe du har betalt, kan du se bort fra varselet eller purringen.

Har du spørsmål i forbindelse med inkasso ber vi deg ta kontakt med Kredinor inkasso på telefon 21609200.

Ingen overfakturering for databruk

Ingen overfakturering for databruk

Aldri mer overraskelser på fakturaen!


Når du har brukt opp din månedlige datakvote blir hastighet på data redusert til 64Kbit/s. Du vil fortsatt kunne bruke internett, men det vil gå veldig tregt. Du betaler ingenting for databruk når du er på lav hastighet.

På denne måten har du FULL KONTROLL over dine kostnader knyttet til databruk.

Hvordan fungerer det?

Du vil motta 2 SMS med informasjon på hvor mye data du har igjen.

SMS nr 1:
Sendes til deg når du nesten har brukt opp din inkluderte datakvote.

SMS nr 2:
Sendes til deg når du har brukt 100% av din inkluderte datakvote og har 0 MB igjen.

Trenger du mer data med full hastighet, vil du få tilbud om å kjøpe datapakker på SMS. Vi har 4 datapakker som kan bestille på SMS eller via  MinSide.

Datapakker

Les mer om våre datapakker

Hvis du ofte går tom for data, bør du vurdere å endre prisplanen din. Dette gjør du enkelt ved å logge inn på Min Side og velge Endre prisplan.