Faktura

Forklaring til faktura

TO MÅNEDSAVGIFTER

Som ny kunde betaler du både for måneden du ble kunde, og for kommende måned. Dette betyr at hvis du for eksempel bestiller abonnement den 15. i måneden, så betaler du bare halvparten av månedsavgiften. Du får også kun halvparten av de inkluderte ringeminuttene, SMS/MMS og data.

Etter denne første måneden får du kun en månedsavgift per faktura.

FAKTURABELØPET ER HØYERE ENN MÅNEDSAVGIFT

Grunnen til dette er vanligvis bruk av tjenester som ikke inngår i månedsavgiften:

  • Samtaler til spesialnumre (f.eks. 5-sifrede nummer)
  • Innholdstjenester (for eksempel parkering eller SMS-avstemninger)
  • Brukt mer enn det som er inkludert i ditt mobilabonnement

Bruk i utlandet

Se side to på faktura for full oversikt over mobilbruken. Du kan også se samtalespesifikasjon på Min side.

Hva skjer hvis jeg glemmer å betale en faktura?

Glemmer du å betale fakturaen får du en påminnelse fra oss på SMS, men har vi ikke mottatt betalingen innen 2 uker fra forfallsdato vil det tilkomme et purregebyr på 35,-. Dette beløpet legges til på neste faktura. Betales ikke fakturaen før purringens forfall vil det tilkomme et ytterligere gebyr på 35,- som legges til på neste faktura.

Har du ikke betalt hverken faktura eller purring til forfallsdato, sperres ditt abonnement med et stengegebyr på 249,- som legges til på neste faktura. 

Inkasso

Fakturaer som ikke betales til forfallsdato og gjentatte purringer, overføres til inkasso. For raskest mulig gjenåpning må inkassosaken betales via vår fakturapartner, Kredinor. På deres side kan du logge inn med bankID for å finne betalingsinformasjonen du trenger.